Ważna Informacja

tekst ważnej informacji

Trasa w obiektywie

Trasa Starachowickiej Kolei Wąskotorowej. Poniższe zdjęcia prezentują stan kolei z lat 2004 – 2006, kiedy Operatorem była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych.
skład przed lokomotywownią

Skład FPKW (2005) przed starachowicką lokomotywownią.

skład przy peronie

Starachowice Wschodnie Wąskotorowe – pociąg do Lipia (2005).

wls75 i eu07

Wąskotorowy pociąg rozkładowy do Lipia oraz normalnotorowy do Warszawy Wsch. (2004).

skład przy targowisku

Pociąg do Lipia wyrusza ze stacji Starachowice Wsch. Wąsk., w tle panorama miasta (2005).

przejazd Wyszyńskiego

Przejazd przez ul. Kard. Wyszyńskiego (0,5 km).

przy cmentarzu

Pociąg roboczy przy cmentarzu, między przejazdami Wyszyńskiego a Iłżecką (2004)

przejazd Iłżecka

Przejazd przez ulicę Iłżecką (2004).

dolina Młynówki

Wjazd w dolinę Młynówki – 1,1 km (2005).

dolina Młynówki

W dolinie Młynówki…

pod górę w dolinie Młynówki

…trasa biegnie pod górę

okolice ul. Staropolskiej

W pobliżu przejazdu ul. Staropolskiej (1,8 km) w pierwszym dniu kursowania.

sarny na torach

Pomiędzy ul. Staropolską i Leśną (2,1 km). 5 minut po przejeździe pociągu.

przejazd ul. Leśna

Ul. Leśna (2,7 km).

w lesie

Leśny odcinek trasy miedzy Starachowicami a Lipiem.

nad przepustem

Na trasie nad przepustem.

zimowy kurs specjalny

Ostatnie dni zimy między Lipiem a Starachowicami.

burza w Lipiu

Mijanka w Lipiu podczas wiosennej burzy w pierwszym tygodniu kursowania.

skład w nowym malowaniu FPKWh

Lipie. Skład w nowym malowaniu.

przystanek Lipie

Lipie. Z jednej strony las, z drugiej pola.

szyna z 1876 roku

Lipie. Szyna z 1876 roku.

szyny do wstawienia

Łuk za Lipiem. W 2005 roku uzupełniono braki po kradzieżach.

pociąg roboczy

Pociąg roboczy na brukowańcu

szlak za Brukowańcem

Zimowa sceneria szlaku za Lipiem (6,9 km).

jesienna brzezina

Jesienna brzezina (7,2 km).

prace przed 8 km

coś z prac na 8km

koniec toru

Ósmy kilometr. Od tego miejsca zaczynają się masowe kradzieże toru.

rozkradzione torowisko

Między 8,0 a 8,4 km czasem można dostrzec pojedyńczą szynę.

Łaziska

Dawna składnica drewna, a później przystanek Łaziska (9,3 km).

między Łaziskami a Lubienią

Po prawej torowisko między Łaziskami (9 km) a Lubienią (11 km).

słupek 11,3

Ślad po linii (11,3 km).

Lubienia

Teren stacji Lubienia (11,4 km).

wiadukt w Zębcu

Wiadukt normalnotorowej bocznicy do kopalni “Zębiec” (12,9 km).

widok z wiaduktu

Widok z wiaduktu na torowisko do Iłży. Obok droga krajowa nr 9.

Marcule

Marcule (13,2 km). Przystanek przy nadleśnictwie.

odbudowane torowisko

Odbudowa

Drezyna FPKW w Błazinach

Okolice dawnej składnicy drewna (14,0 km). Jedyny zachowany wskaźnik na linii.

nowa mijanka przy składnicy

Nowa mijanka

Drezyna FPKW w Błazinach

Przejazd w Jasieńcu / Pastwiskach (16,0 km). Przy przejeździe znajdował się przystanek.

przy drodze krajowej

Pomiędzy Jasieńcem a Błazinami linia przebiega w otwartym terenie.

Błaziny
Błaziny (18,8 km).

Drezyna FPKW w Błazinach

Drezyna FPKW w Błazinach

most w Błazinach

Most nad dopływem Iłżanki (19,3 km).

koniec trójkąta

Iłżecki “trójkąt” kończy się nad zalewem.

stacja w Iłży
Teren stacji Iłża po oczyszczeniu w maju 2005 r.

iłżecki dworzec

Budynek dworcowy w Iłży (20 km).