Site icon Starachowicka Kolej Wąskotorowa

Trasa w obiektywie

Trasa Starachowickiej Kolei Wąskotorowej. Poniższe zdjęcia prezentują stan kolei z lat 2004 – 2006, kiedy Operatorem była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych.
skład przed lokomotywownią

Skład FPKW (2005) przed starachowicką lokomotywownią.

Starachowice Wschodnie Wąskotorowe – pociąg do Lipia (2005).

Wąskotorowy pociąg rozkładowy do Lipia oraz normalnotorowy do Warszawy Wsch. (2004).

Pociąg do Lipia wyrusza ze stacji Starachowice Wsch. Wąsk., w tle panorama miasta (2005).

Przejazd przez ul. Kard. Wyszyńskiego (0,5 km).

Pociąg roboczy przy cmentarzu, między przejazdami Wyszyńskiego a Iłżecką (2004)

Przejazd przez ulicę Iłżecką (2004).

Wjazd w doliną Młynówki – 1,1 km (2005).

W dolinie Młynówki…

…trasa biegnie pod górę

W pobliżu przejazdu ul. Staropolskiej (1,8 km) w pierwszym dniu kursowania.

Pomiędzy ul. Staropolską i Leśną (2,1 km). 5 minut po przejeździe pociągu.

Ul. Leśna (2,7 km).

Leśny odcinek trasy miedzy Starachowicami a Lipiem.

Na trasie nad przepustem.

Ostatnie dni zimy między Lipiem a Starachowicami.

Mijanka w Lipiu podczas wiosennej burzy w pierwszym tygodniu kursowania.

Lipie. Skład w nowym malowaniu.

Lipie. Z jednej strony las, z drugiej pola.

Lipie. Szyna z 1876 roku.

Łuk za Lipiem. W 2005 roku uzupełniono braki po kradzieżach.

Pociąg roboczy na “brukowańcu”.

Zimowa sceneria szlaku za Lipiem (6,9 km).

Jesienna brzezina (7,2 km).

coś z prac na 8 km

Ósmy kilometr. Od tego miejsca zaczynają się masowe kradzieże toru.

Między 8,0 a 8,4 km czasem można dostrzec pojedynczą szynę.

Dawna składnica drewna, a później przystanek Łaziska (9,3 km).

Po prawej torowisko między Łaziskami (9 km) a Lubienią (11 km).

Ślad po linii (11,3 km).

Teren stacji Lubienia (11,4 km).

Wiadukt normalnotorowej bocznicy do kopalni “Zębiec” (12,9 km).

Widok z wiaduktu na torowisko do Iłży. Obok droga krajowa nr 9.

Marcule (13,2 km). Przystanek przy nadleśnictwie.

Odbudowa

Okolice dawnej składnicy drewna (14,0 km). Jedyny zachowany wskaźnik na linii.

Nowa mijanka

Przejazd w Jasieńcu / Pastwiskach (16,0 km). Przy przejeździe znajdował się przystanek.

Pomiędzy Jasieńcem a Błazinami linia przebiega w otwartym terenie.


Błaziny (18,8 km).

Drezyna FPKW w Błazinach

Most nad dopływem Iłżanki (19,3 km).

Iłżecki “trójkąt” kończy się nad zalewem.


Teren stacji Iłża po oczyszczeniu w maju 2005 r.

Budynek dworcowy w Iłży (20 km).

Exit mobile version