Trasa Starachowickiej Kolei WÄ…skotorowej. Poniższe zdjÄ™cia prezentujÄ… stan kolei z lat 2004 – 2006, kiedy Operatorem byÅ‚a Fundacja Polskich Kolei WÄ…skotorowych.
skład przed lokomotywownią

Skład FPKW (2005) przed starachowicką lokomotywownią.

skład przy peronie

Starachowice Wschodnie WÄ…skotorowe – pociÄ…g do Lipia (2005).

wls75 i eu07

Wąskotorowy pociąg rozkładowy do Lipia oraz normalnotorowy do Warszawy Wsch. (2004).

skład przy targowisku

PociÄ…g do Lipia wyrusza ze stacji Starachowice Wsch. WÄ…sk., w tle panorama miasta (2005).

przejazd Wyszyńskiego

Przejazd przez ul. Kard. Wyszyńskiego (0,5 km).

przy cmentarzu

Pociąg roboczy przy cmentarzu, między przejazdami Wyszyńskiego a Iłżecką (2004)

przejazd Iłżecka

Przejazd przez ulicę Iłżecką (2004).

dolina Młynówki

Wjazd w dolinÄ… MÅ‚ynówki – 1,1 km (2005).

dolina Młynówki

W dolinie MÅ‚ynówki…

pod górę w dolinie Młynówki

…trasa biegnie pod górÄ™

okolice ul. Staropolskiej

W pobliżu przejazdu ul. Staropolskiej (1,8 km) w pierwszym dniu kursowania.

sarny na torach

Pomiędzy ul. Staropolską i Leśną (2,1 km). 5 minut po przejeździe pociągu.

przejazd ul. Leśna

Ul. Leśna (2,7 km).

w lesie

Leśny odcinek trasy miedzy Starachowicami a Lipiem.

nad przepustem

Na trasie nad przepustem.

zimowy kurs specjalny

Ostatnie dni zimy między Lipiem a Starachowicami.

burza w Lipiu

Mijanka w Lipiu podczas wiosennej burzy w pierwszym tygodniu kursowania.

skład w nowym malowaniu FPKWh

Lipie. Skład w nowym malowaniu.

przystanek Lipie

Lipie. Z jednej strony las, z drugiej pola.

szyna z 1876 roku

Lipie. Szyna z 1876 roku.

szyny do wstawienia

Łuk za Lipiem. W 2005 roku uzupełniono braki po kradzieżach.

pociÄ…g roboczy

PociÄ…g roboczy na “brukowaÅ„cu”.

szlak za Brukowańcem

Zimowa sceneria szlaku za Lipiem (6,9 km).

jesienna brzezina

Jesienna brzezina (7,2 km).

prace przed 8 km

coÅ› z prac na 8 km

koniec toru

Ósmy kilometr. Od tego miejsca zaczynają się masowe kradzieże toru.

rozkradzione torowisko

Między 8,0 a 8,4 km czasem można dostrzec pojedynczą szynę.

Łaziska

Dawna składnica drewna, a później przystanek Łaziska (9,3 km).

między Łaziskami a Lubienią

Po prawej torowisko między Łaziskami (9 km) a Lubienią (11 km).

słupek 11,3

Åšlad po linii (11,3 km).

Lubienia

Teren stacji Lubienia (11,4 km).

wiadukt w Zębcu

Wiadukt normalnotorowej bocznicy do kopalni “ZÄ™biec” (12,9 km).

widok z wiaduktu

Widok z wiaduktu na torowisko do Iłży. Obok droga krajowa nr 9.

Marcule

Marcule (13,2 km). Przystanek przy nadleśnictwie.

odbudowane torowisko

Odbudowa

dawna składnica drewna

Okolice dawnej składnicy drewna (14,0 km). Jedyny zachowany wskaźnik na linii.

nowa mijanka przy składnicy

Nowa mijanka

przejazd Jasieniec - Pastwiska

Przejazd w Jasieńcu / Pastwiskach (16,0 km). Przy przejeździe znajdował się przystanek.

przy drodze krajowej

Pomiędzy Jasieńcem a Błazinami linia przebiega w otwartym terenie.

BÅ‚aziny
BÅ‚aziny (18,8 km).

Drezyna FPKW w BÅ‚azinach

Drezyna FPKW w BÅ‚azinach

most w BÅ‚azinach

Most nad dopływem Iłżanki (19,3 km).

koniec trójkąta w Iłży

Iłżecki “trójkÄ…t” koÅ„czy siÄ™ nad zalewem.

stacja w Iłży
Teren stacji Iłża po oczyszczeniu w maju 2005 r.

iłżecki dworzec

Budynek dworcowy w Iłży (20 km).