Trasa Starachowickiej Kolei Wąskotorowej. Poniższe zdjęcia prezentują stan kolei z lat 2004 – 2006, kiedy Operatorem była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych.
skład przed lokomotywownią

Skład FPKW (2005) przed starachowicką lokomotywownią.

skład przy peronie

Starachowice Wschodnie Wąskotorowe – pociąg do Lipia (2005).

wls75 i eu07

Wąskotorowy pociąg rozkładowy do Lipia oraz normalnotorowy do Warszawy Wsch. (2004).

skład przy targowisku

Pociąg do Lipia wyrusza ze stacji Starachowice Wsch. Wąsk., w tle panorama miasta (2005).

przejazd Wyszyńskiego

Przejazd przez ul. Kard. Wyszyńskiego (0,5 km).

przy cmentarzu

Pociąg roboczy przy cmentarzu, między przejazdami Wyszyńskiego a Iłżecką (2004)

przejazd Iłżecka

Przejazd przez ulicę Iłżecką (2004).

dolina Młynówki

Wjazd w doliną Młynówki – 1,1 km (2005).

dolina Młynówki

W dolinie Młynówki…

pod górę w dolinie Młynówki

…trasa biegnie pod górę

okolice ul. Staropolskiej

W pobliżu przejazdu ul. Staropolskiej (1,8 km) w pierwszym dniu kursowania.

sarny na torach

Pomiędzy ul. Staropolską i Leśną (2,1 km). 5 minut po przejeździe pociągu.

przejazd ul. Leśna

Ul. Leśna (2,7 km).

w lesie

Leśny odcinek trasy miedzy Starachowicami a Lipiem.

nad przepustem

Na trasie nad przepustem.

zimowy kurs specjalny

Ostatnie dni zimy między Lipiem a Starachowicami.

burza w Lipiu

Mijanka w Lipiu podczas wiosennej burzy w pierwszym tygodniu kursowania.

skład w nowym malowaniu FPKWh

Lipie. Skład w nowym malowaniu.

przystanek Lipie

Lipie. Z jednej strony las, z drugiej pola.

szyna z 1876 roku

Lipie. Szyna z 1876 roku.

szyny do wstawienia

Łuk za Lipiem. W 2005 roku uzupełniono braki po kradzieżach.

pociąg roboczy

Pociąg roboczy na „brukowańcu”.

szlak za Brukowańcem

Zimowa sceneria szlaku za Lipiem (6,9 km).

jesienna brzezina

Jesienna brzezina (7,2 km).

prace przed 8 km

coś z prac na 8 km

koniec toru

Ósmy kilometr. Od tego miejsca zaczynają się masowe kradzieże toru.

rozkradzione torowisko

Między 8,0 a 8,4 km czasem można dostrzec pojedynczą szynę.

Łaziska

Dawna składnica drewna, a później przystanek Łaziska (9,3 km).

między Łaziskami a Lubienią

Po prawej torowisko między Łaziskami (9 km) a Lubienią (11 km).

słupek 11,3

Ślad po linii (11,3 km).

Lubienia

Teren stacji Lubienia (11,4 km).

wiadukt w Zębcu

Wiadukt normalnotorowej bocznicy do kopalni „Zębiec” (12,9 km).

widok z wiaduktu

Widok z wiaduktu na torowisko do Iłży. Obok droga krajowa nr 9.

Marcule

Marcule (13,2 km). Przystanek przy nadleśnictwie.

odbudowane torowisko

Odbudowa

dawna składnica drewna

Okolice dawnej składnicy drewna (14,0 km). Jedyny zachowany wskaźnik na linii.

nowa mijanka przy składnicy

Nowa mijanka

przejazd Jasieniec - Pastwiska

Przejazd w Jasieńcu / Pastwiskach (16,0 km). Przy przejeździe znajdował się przystanek.

przy drodze krajowej

Pomiędzy Jasieńcem a Błazinami linia przebiega w otwartym terenie.

Błaziny
Błaziny (18,8 km).

Drezyna FPKW w Błazinach

Drezyna FPKW w Błazinach

most w Błazinach

Most nad dopływem Iłżanki (19,3 km).

koniec trójkąta w Iłży

Iłżecki „trójkąt” kończy się nad zalewem.

stacja w Iłży
Teren stacji Iłża po oczyszczeniu w maju 2005 r.

iłżecki dworzec

Budynek dworcowy w Iłży (20 km).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Żeby wysłać wiadomość,  trzeba rozwiązać łamigłówkę: